Friday, May 20, 2011

ingat nk nanges same tp..........

salam korg..

ptg td, 
parents aku dpt cll, 
mengatakn sorg nenek nie sedang tenat & nazak..
so, 
parents aku pegi laa melawat..
mereka sume golongan org ade2..

maghrib,
parents aku blik , mndi & settle kn ape yg ptot...
then, 
lepas isyak, 
daddy dpt 1 cll, 
ngate kn nenenk tuh da xde..
aku cm t'kejut sikit jee..
sbb aku tak knl sgt die..

tp, 
jauh kt sudut ati aku, 
aku sebak laa jgk..
yelaaa, 
aku cube bayang kn kalo aku yg pegi..
aku da laa tak banyak amal ibadah lg..
huhuhu..

okay, 
abes kt situ.......

lps smayang isyak kt uma, 
aku & family,
gerak pegi tmpt tuh..
once da smpai,

aku tgk, 
owg2 lam uma tuh cm nga ilek2 je..
cm nga tggu rombongan pengantin laki smpai..
huhu

xde dgr owg nanges2 pown..
aku da mule pelik laa bhaii..
aku dgr cte, 
ade owg meninggal kn ?
then, 
bile pegi masok bilik yg ade jenazah arwah, 
aku tgk ade 2 owg je yg nga bace kn yaasin..
mayb yg laen da bace kn awal2 ke ape ke,
aku xtaw laa pulak kn ? 

so, aku pown amek yaasin, 
bace kn skali ngn mumy & adik..

pas tuh, 
aku tgk dlm uma tuh,
sume stok nk pkai baju kaler itam je..
ade tuh, 
dress up ala2 mak datin g 2 u olss..

ntah laa, 
mayb cm nie agak nye suasana owg ade2 meninggal kn ? 

ptot nye, 
time ade kematian, 
gmbr2 yg t'gntung dlm uma tuh, 
ptot d t'blik kn,
owg xley mkn2 dlm uma,
xley nk pkai lawa2 sgt..
xley nk pkai kilat & merlip2 sgt kn ? 

ntah laa, 
mls nk ckp bnyk..
kang aku pulak yg kne..

semoga roh nya d cucuri rahmat dari NYA & d tmpt kn d kalangan org2 yg biman, insyaAllah, amin :) 
syukur, arwah pegi pd malam jumaat , t'lepas satu seksa..


al-fatihah 

No comments:

Post a Comment