Tuesday, March 15, 2011

takpe, Allah redha & Dia suda sediakn yg terbaek :)

salam..

semalam, sebelum jam 7 mlm tak silap aku..
rumah kami d kunjungi dgn sorang hamba Allah..
yg dulu nye, hausmate mereka2 nie..
for sure laa aku tak kenal..
die yg pd mule nye dtg uma ktowg utk carik moderator utk event nye..

last2 jd ustazah utk sesi tazkirah maghrib mlm tuh..hehe..
bestttttttt !
die ckp, die nk crik moderator utk event die..
ceramah yg bertajuk ' REMAJA & CINTA '

bile d risik & d tanye tntg diri nye..
yg dlu pnh rapat dgn akak nie sume..
so. smlm..
bnyk gossip2 baru laa yg kua..
eh, bkn gossip tp serba sdikit kisah idup nye yg baru tuh..

b'balik pd tajuk event die tuh..
kami tak dpt pegi sbb time tuh ade LATIHAN MEDAN..
dak2 uma aku nie da biase ngn die..
diowg ckp, die dlu slalu bg tazkirah2 freee utk akak2 nie..

akak2 nie pown suke die..
care die b'cerite tuh menyentuh jiwe dan raga aku..
die sgt baek !
b'untung & b'tuah gile mak bapak die..
aku cte kn pengalaman aku dlm b'cnte dgn die..
wlopon bru knl..
tp xtaw knpe, aku tak kekok dlm m'crite kn hal peribadi kt die..

bile d cerite sdkit sebnyk tntg kesah aku..
konpem2 die menentang sekeras2 nye..
aku da agak da..

die ckp,
INSAN YANG MEMBINA KEBAHAGIAAN DI ATS KEBAHAGIAAN INSAN LAEN, MMG TAKKAN PNH BAHAGIA :(

so, sblom jadi pape yg tak d ingini, aku decide utk lupe kn die..
bia laa die urus kn mslh die dgn sdiri..
takpe, aku doa kn kalian bahagia..
aku tak sedih malah aku sgt2 b'syukor sbb aku d beri peluang utk p'btol kn kesilapan aku nie..

slps d ' brainwash ' mlm td..


aku t'pk lak sejenak..

aku rase bersyukor sgt bile aku & die d takdir kn b'pisah..
sbb nye, Allah syg kn aku..
Allah taknak aku teros lalai dlm melakukan dosa dgn cinta t'larang tuh..
si Qila yg b'ceramah smlm pown ade ckp..

' kite perlu menjadi dlu sblm mencari '
mksud nye cm nie, bile kite rase kite da jadi sempurna..
bru laa kite bole cari insan yg laen akn smpurna kn lg idop kite nie..
paham tak adik2 ?

hehe...haa, lbh kurang cm tuh laaa ye ?

smlm, dak Qila siap bg doa2 sume kt ktorg..
doa suh cpt kn jdoh..
Qila ckp, dlm hidop nie..
ade 3 perkara yg perlyu d segera kn oleh seseorang tuh..
     1. solat apabila sudah mendengar azan nya
     2. mayat yg telah siap d urus kn hndk lh segera d kebumi kn
     3. apabila seorang ayah d tnye kn oleh seorg lelaki tntg ank perempuan nye..

lbh krg cm tuh laa..
kalo ade slh, sorry ye ? hehe

lg satu, if kite keliru dlm m'buwat pilihan..
kite harus laa sntiase m'amal kn solat sunat istikharah..
sblom solat sunat istikharah nie, d galak kn kite supaya buwat solat sunat taubat dulu..

bnyk lg nie, tp mcm tak ckup space je..nk taw detail, calling2 ye ?

tp yg pasti nye skng nie, sy gembira dgn idop sy yg skng nie..
tak t'ikat dgn sape2..
aku benar2 redho dgn ketentuan MU ya Allah, terima kasih..



till then, sekian wassalam :)

No comments:

Post a Comment