Tuesday, March 8, 2011

tinggal kenangan !

dulu, mcm2 janji manis yg kau tabor kn pd aku..

sehingga kn aku t'lupe bhw hbgn kite nie tiade penghujong nye..

aku sedar, diri ini bagai melukut d tepian gantang aje..

tp, kalo begitu laa diri ini..

kenape kau layan aku mcm permaisuri ?

kenape kau amik berat sal aku ?

kenape kau ucap kata sayang ?

kenape kau lafaz kan kata rindu ?

kenape ye ?

penah, satu saat dlu..

aku decide utk lupe kn kau..

tp kau..

kau pndai & bijak dlm memujuk aku..

kau pujuk & merayu pd aku..

kini, hbgn kite sudah hampir mencecah 4 tahon..

SEKARANG, aku da taw ape status kau yg sbena nye..

kau btol2 mengecewakn aku..

kau bijak menyorok segala mcm hal, kn ?

sungguh lincah maenan kau..

tergamak kau !

sungguh tak ku sangke !

bile d tanye, kenape..

kau mule mencipta sejuta alasan yg aku sdiri suda m'jangke kn nye...

ahhh ! lelaki ! semua nye same saje..

b'kate2 dusta & manis setiap mase..

kate2 mu manis bak susu pekat manis yg slalu aku gune tuh..

kenape kau tergamak buwat aku mcm nie ye ?

wahai lelaki , JAWABLAAA !

hurmmm..

sblom nie, semue kenangan kite bersame aku simpan rapi..

tp kini, semue nye suda ku hapus kn dri pndgn mate..

ye ! mmg suda tak kelihatan d pndgn mate ini..

tp, jaoh d sudut hati ku ini..

masih tersemat & tersergam indah segala nye..

aduhhh, perit nye hari2 ku tanpe mu..

takpe laa, ape bole buwat kn ?

aku sedari awal lg suda menjangke kn nye..

payah & agak sukar utk aku b'temu dgn lelaki yg benar2 ikhlas dlm suatu p'hbgn ini..

bnyk lg sbena nye yg mahu aku calitkn d ruangan ini buwat kau..

tp, aku rase..

aku tak perlu meratapi pemergian mu ini..

kerna, aku masih punya rmai insan yg menyayangi aku lbh drpd kau :)

takpe, kau tros kn laa idop kau..

aku mohon agar kau tak sakiti hati wanita laen lg..

biar laa aku menjadi yg pertama & terakhir utk d sakiti oleh mu..

aku pasrah & redho dgn ketentuan Illahi..

aku percaye, ade yg lbh sempurna buwat aku pd mase akn dtg...

InsyaAllah :)

aku berserah segale nye pd MU tuhan ku..

jika benar die utk ku..

dekat kn laa hati nye dgn hati ku..

tanggal 4 Disember 2009, tarikh terakhir kite berjumpe..

aku rase kn seperti bwu smlm kite berjumpe..

sumpah aku rndu kau tp, kau ade yg lbh memerlukan kau..

takpe, biar sehitam mane pown sejarah idop ini..

namun, aku akn tros tabah menjalani hari2 m'dtg..

kesal ? mmg aku kesal mengenali kau..

hati aku pown suda t'calar..

aku tinggal kn kau bkn kerna aku ade yg laen ...

tp, aku mengerti perasaan dia yg lbh memerlukn kau..

tak mengape, mungkin kali nie aku tdk b'naseb baek..

takde sape yg ingin kn perpisahan..

tp, aku kesian kn die..

aku taw, kau adalah hak milik die yg mutlak sekarang..

ahh, sudah laah !

sudah bnyk aku b'tapi2 d sini..

aku penat b'maen dgn perasaan !

aku tak kuat !

aku tak upaya utk meneruskn lg hbgn yg t'larang ini..

takep, aku doa kn kalian bahagie..

ye ! mmg die tak tahu hbgn kite nie..

kerna, kau bijak menyimpan rahsie !

ishh, aku pown tak paham ape mslh kau..

dah ade yg sah & mutlak, masih mau kn yg baru..

jgn tamak sayang !

nnt kau yg rugi !

sudah lahh, jage keluarga kau ye ?

takpe, aku undur diri & bia laa aku bwk diri & hati yg lara ini..

akan ku cube USIR LARA INI :(

walopon, aku sedar ia nye mmg perit !

air mate ini makin hampir mencecah bumi..

tak mampo aku menampong nye lagi..

aku harap kau & die bahagie selame nye..

jgn curang lg !

aku mengerti hati wanita bile diri nye d due kn..

walopon aku blom lg b'uma tangge..

tp aku cukup2 mengerti perasaan die..

sehingga d sini je laa luahan aku kali ini..

kalo hati ini pilu & sebak lg, akn aku conteng lg utk yg kesekian kali nye..

selamat tinggal sayang :((

luahan hati insan yg d sakiti..

sekian , wassalam :)

No comments:

Post a Comment